Lagom till internationella kvinnodagen släppte TENA sin mest kontroversiella kampanj hittills: ”Ageless”.
Vad den handlar om? Sex, inkontinens och – flämt – ÄLDRE kvinnor! Över 50! Som INTE är ”perfekta”! Kan det BLI mer o-hollywoodskt?? Svar nej.
Äldre kvinnor med rynkig hud och stretchmarks som älskar sex OCH dessutom har inkontinens! HUR ska världens män hantera det här?? Ja det återstår att se.
Jag är i alla fall superstolt över att jobba för ett företag som verkligen jobbar FÖR och MED kvinnor på ett fantastiskt sätt. Vi har sett det ett flertal gånger med Cannes-vinnarna Libresse och jag hoppas att även TENA kan bryta åtminstone några av kvinnors (faktiskt) vanligaste och nedtystade tabubelagda ämnena genom att börja prata öppet om inkontinens. Trots allt är det väääldigt många som har det och lider i tysthet. (Liksom en av fyra män över 40…)
Reklamfilmen hade premiär idag i UK, Tyskland och Frankrike och här kan du läsa lite om kampanjen. Vi räknar såklart med många chockerade haters, men också många positiva och kanske lättade kommentarer.
Vad tycker du om kampanjen? För mycket? För konstigt? Eller på tiden?
Jättefin video och på tiden! Mvh 30-åringen