Denna onsdag och torsdag har jag varit djuuuupt inne i den fantastiska digitala världen, närmare bestämt på Webbdagarna på Posthotellet.
Jätteintressant och inspirerande med ett späckat program med alla möjliga spännande talare som berättade t ex om hur deras företag arbetar med sociala medier, redde ut begreppet Content Marketing och siade om framtidens teknologier.
Jag lyssnade på Gabriella Gullberg från SJ som berättade om hur de har gått från att vara ett statligt bolag till att bli socialt. Mycket intressant! Lina Areblad berättade om ungas medievanor, t ex att varje tonåring med självaktning har två Instagramkonton och att 8-åringars mål är att få över 100 följare på Instagram(!).
Jeff Jarvis, Nina Åkestam, min gamla klasskamrat från MKV Frida Boisen och Per Carleö från Volvo Personbilar, var fler av talarna. På Internetworld kan man se bilder och några av alla presentationer ifall ni är intresserade – framför allt den sistnämnda, om arbetet bakom reklamfilmen med Zlatan, rekommenderar jag verkligen.
Annars är några av mina key takeaways som det så fint heter, sparade i dessa fem tweets:
Och ja, man fick ta hur många selfies man ville i deras fotobås! 🙂