Här är första bilden på Angelina Jolie som Louis Vuittons nya ansikte. Ni vet, den där reklamkampanjen som hon får betalt 63 miljoner kronor för :-).
Kampanjen heter Core Values och visar en barfota Angelina som poserar ”utan smink” (ehh), med sin sex år gamla LV-väska i sin äldste son Maddox hemland Kambodja. Budskapet är resor och kvalitet, med mindre fokus på mode.
Jag förstår konceptet och det ligger ju i tiden… Fast ändå känner jag att lyxmärken som LV faktiskt kan få vara lite glamourösa och ”ouppnåeliga”. De säljer en speciell livsstil. Måste ALLA verkligen vara sådär eko-jordnära? Vill jag återgå till mina jordiga rötter kan jag köpa en Palestinasjal istället för en LV-väska för 10 000 kr.
Och varför är hon inte HELT osminkad och oretuscherad om hon nu ska vara så himla ”naturlig”??
Core Values-kampanjen sträcker sig över 18 månader och kommer även att porträttera kändisar som Bono och Sean Connery.