Undrar hur mycket TV4 betalar Aftonbladet för att skriva om deras TV-program dag ut och dag in i snart en vecka. För det kan väl inte vara någon som egentligen bryr sig om att Elisabet Höglund fått sparken från deras eländiga program och ersatts av Carolina Gynning som vikarie? Eller??
Jag har bara haft programmet på i bakgrunden någon enstaka gång (är nästan aldrig hemma så tidigt på vardagarna) och ännu har ingenting de sagt eller gjort lockat mig att stanna upp och titta på det.
Men efter det här ”scoopet” lär ju tittarsiffrorna ha skjutit i höjden. Jag tror att allt ligger i TV4:s klipska mediestrategi:
”Hmm, fast med ett värdelöst program som ingen tittar på, vad gör vi? Jo – vi knåpar ihop vår egen lilla skandal. Vi sparkar Höglund och får upp debatten om ageism (det funkade ju så bra för Strictly Come Dancing i England som gjorde exakt samma sak förra året), och så tar vi in en stenad skånska för att röra omkring i grytan lite. Alla älskar ju en skandal! Sen får vi både tittare som är för och emot båda programledarna, som rosar och rasar och skriver debattartiklar och engagerar sig, och efter någon vecka eller två tar vi tillbaka tanten. Alla har fått extra utrymme i media och vi har fått upp tittarsiffrorna. Alla är nöjda. Kanon!” 😀
Bästa gratis-PR-kampanjen som finns!