Ett stort fett pluspoäng till L’Oreal Paris som anställt fabulösa Helen Mirren, 69, som ansikte utåt för deras Age Perfect Skincare-kampanj.
Några klagare kommer såklart alltid gnälla över att Helen ser ”för” bra ut för sin ålder, visst hon har rynkor men hennes figur är knappast vanlig för en vanlig kvinna som snart fyller 70.
Och det må vara, men åtminstone har Dame Helen inte gjort några synliga ingrepp i sitt vackra ansikte OCH framför allt har hon inte förstört sitt hår med massa gräsliga extensions á la amerikanska Hollywoodfruar, utan är chic och classy i kort, blond page. (Det är min personliga åsikt att kvinnor över en viss ålder med långa extensions ser ut som häxor).
Jag gillar den. Jag tycker de har gjort den riktigt, riktigt bra, som en filmtrailer. Utan fåniga uppenbara lösögonfransar och ”I’m worth it”-väsanden. Jag ”tror” mycket mer på Helens reklam än Penelope Cruz’s ”Lashes that reach for the stars”-påståenden.
[polldaddy poll=8636321]
.