Jag har handlat på Halens flera gånger och alltid varit nöjd med service och leverans. Nu var det ett bra tag sedan men när jag gick in på deras hemsida häromdagen upptäckte jag att den var rejält uphottad. Det var så många funktioner och extragrejer att man knappt visste vart man skulle titta. Uppenbarligen inspirerade av Nelly.com som jag tycker har en av de absolut bästa shoppingsajterna.
Tyvärr har dock inte Halens direkt det utbud som man kanske skulle kunna vänta sig. Under kategorin ”Skönhet” fanns t ex tre underrubriker, Makeup, Doft och Hårvård – men bara en enda produkt, en locktång. Under kategorin ”Bröllop” fanns det ingenting under rubriken Accessoarer, etc. Det känns lite som att de utvecklat hemsidan så mycket att de kanske glömde själva produkterna. Eller så är det bara tillfälligt just nu. Framför allt skulle jag vilja se lite mer inredningsgrejer, har för mig att de har haft ganska snygga gardiner tidigare men nu fanns det nästan ingenting.
En annan grej jag inte riktigt förstår är varför vissa rubriker är skrivna på engelska. ”Pick your autumn look!”, ”Pick of the month”, ”Deal of the day”. Varför? Man vänder sig väl till en svensk målgrupp? Och vill man ändra språk kan man ju göra det med flaggorna längst ner. Att skriva ”cool copy” på engelska känns lite B. Fast sådär gör ju Lindex också så det kanske är någon ny trend.
Vilken är er favoritshoppingsajt?