Beyoncé hettar upp parfymmarknaden med sin nya doft Heat!
Den 28-åriga superstjärnan är en av få som inte har en egen parfym ännu (hon gjorde visserligen reklam för Emporio Armani Diamonds för två år sen, men hade inget med själva doften att göra) – och den nya doften förväntas sälja för mer än 100 miljoner dollar under bara första året! (Fråga mig inte hur det är möjligt, finns det verkligen fortfarande en marknad för dessa eviga kändisdofter??) Och Heat är bara den första parfymen i en hel serie dofter signerad Beyoncé.
”Jag har arbetat med den ett tag nu,” berättar Beyoncé. Jag turnerade i över ett år och träffade massor med fans, och jag har aldrig i mitt liv fått så många komplimanger. Coty gör sina egna dofttester men detta var mitt test. Fansen älskade den!”
Under framtagningen av parfymen har Beyoncé jobbat med parfymörerna Olivier Gillotin (som bl.a. skapade Mariah Careys Forever) och Claude Dir (som ligger bakom Bobbi Brown Beach, Marc Jacobs och Britney Spears Curious).
Doften är en blandning av blommor, frukt och kryddor. Den börjar med toppnoter av vaniljorkidé, magnolia, neroli och persika, går vidare till söt nektar, mandel och mysk och avslutas med ambra och något som heter ”sequoia milkwood”, ingen aning om vad det är. Mjölkträd? 🙂
Låter som att den kan vara ganska god faktiskt. Om jag ska klaga på något så är det väl på Beyoncés halvdrogade fejs och fula mittbena i annonsen. Varför ser hon så trött ut?
Heat lanseras i februari 2010.