Precis som för oss vissa andra har Snapchat fått erfara att 2018 hittills visat sig vara ett riktigt äkta skitår. Och detta trots att deras grundare äntligen fått ligga!
Först orsakade drottningen av Snapchats största målgrupp (selfiebesatta 20-åringar) ett aktieras på 7% med en enda tweet:
Och för några dagar sedan promotade de sitt nya spel ”Would You Rather” med följande, något okänsliga, annons:
Något som inte riktigt uppskattades av alla. Snapchats målgrupp gick fortfarande i mellanstadiet år 2009 när Chris Brown åkte fast för den grova misshandeln på sin flickvän Rihanna inför Grammygalan. Men inte Twitteranvändarna! De minns.
Snapchat tog bort annonsen i tisdags tillsammans med en formell ursäkt men varken Rihanna eller Chris är särskilt imponerade. Chris Brown skrev att den som kom på den här ”vidriga” annonsen borde bli Chris Browned – ”Whoever conceived this at Snapchat needs to be slapped.” Och Rihanna lät hälsa via Instagram Stories att hon var allt annat än nöjd:
“Now SNAPCHAT I know you already know you ain’t my fav app out there! But I’m just trying to figure out what the point was with this mess! I’d love to call it ignorance, but I know you ain’t that dumb! You spent money to animate something that would intentionally bring shame to DV victims and made a joke of it!!! This isn’t about my personal feelings, cause I don’t have much of them…but all the women, children and men that have been victims of DV in the past and especially the ones who haven’t made it out yet…you let us down! Shame on you. Throw the whole app-oligy away.”
App-oligy! Kadischhhh, Snapchat.
Evan får nog slita sig från sänghalmen och sin gravida supermodellfru nu innan hans baby helt och hållet gräver sin egna grav. Och kan de ta bort det där satans hundfiltret någon gång?