bitter-blondin-hair-angered
Short hair don’t care 😉

I helgen var jag på Hair Angered för att flytta upp mina HairTalk-extensions. Min frisör sa att nästa gång får vi beställa nya – de 40 cm långa!! Wiiii! 😀

Så nu klippte hon bara av alla slitna och spröda toppar, i stort sett det sista som är kvar av mitt bedrövliga hår från i vintras. Det är inte klokt så mycket det har vuxit! Om det beror på HairTalk eller alla kosttillskotten eller att jag helt enkelt sluta stressa över det vet jag inte.

För övrigt började jag med Forever Living Products C9 kur igår. Gääsp och suck och lurendrejeri säger väl de flesta av er nu, och så tänkte väl jag också lite. Men don’t knock it til you try it! Man vet ju egentligen ingenting förrän man testar själv. Så nu bestämde jag mig för att göra det, efter lite inspo av Vicky.

C9-kuren är ingen diet man ska gå någon längre tid på, utan är helt enkelt till för att ge kroppen en ”kickstart” och börja tänka, äta och träna i nya banor. Alla VET ju innerst inne hur man ska göra för att vara optimalt hälsosam, undvika socker, röra på sig varje dag, inte äta chips etc. etc. Men hur många av oss lever som man lär? För mig är det i alla fall jättesvårt att bara ta tag i mig själv.. jag behöver en liten spark i rumpan och DÅ när jag väl bestämt mig, kan ingenting rubba mig. Är det C9 i 9 dagar så är det, punkt slut. (Sen är ju tanken att man ska gå vidare till nästa ”paket” men det får jag se om jag har råd med, eller om jag väljer att göra det på eget bevåg).

Vad har man att förlora? 1400 spänn som det här paketet kostar… och förhoppningsvis leder det till ett hälsosammare liv. Går man ner lite i vikt och blir lite piggare på köpet så är det ju bara bra.

c9-diet-hur-funkar-det

Dag 1 och 2 dricker man bara proteinshakes, Aloe Vera gel och massa vatten. Man får också äta vad man vill i form av frukt och grönt från den fria listan. Så idag åt jag en stor sallad med broccoli, bladspenat, morot, aubergine, basilika och tomater till lunch och blev faktiskt mätt. Man ska även motionera 30 min om dagen.

Dag 3-9 äter man ett ”riktigt” mål mat men fortsätter med samma grejer som de tidigare dagarna, plus att man ska öka träningen till mer utmanande pass än t ex bara en promenad.

Allt socker, salt, vitt mjöl, mjölk, stärkelse, alkohol och koffein är förbjudet…. fast jag MÅSTE dricka mitt kaffe. Sorry men så är det. Jag försöker dock begränsa mig till två koppar svart om dagen.

Följ mig på Insta för mer info samt resultat! 🙂

.

 

♥♥♥