beyonce-lemonade

Som alla vet släppte Beyoncé en mediabomb i form av sitt ”visuella album” Lemonade i helgen. Japp, visuella album är tydligen det nya svarta nu. Lemonade var en timmes lång olika bitar, uppkallade efter känslor. Nej inte känslor som ”vinsugen”, ”sömnlösgalen”, ”KAFFE NUUU!!!”, ”mordlysten” eller nåt annat man skulle kunna tänka sig från en helt normal småbarnsmamma. Beyoncés känslor var enligt följande:

Intuition = magkänsla
Denial = förnekelse
Anger = ilska
Apathy = apati
Emptiness = tomhet
Accountability = ansvarighet
Reformation = reformation
Forgiveness = förlåtande
Resurrection = uppståndelse
Hope = hopp
Redemption = inlösen

Nope inte en enda om hur jobbigt det är att ha en magkudde i 9 månader… konstigt.

Vissa känner man ju onekligen igen. Men främst påminner alla dessa vackra ord om de 12 stegen från AA, eller vilken krishantering som helst. Internet blev plötsligt helt galet och anade sig se en röd tråd i dessa sublima titlar och de största genierna la sina klokaste huvuden ihop och kom på den geniala slutsatsen:

DET HANDLAR OM ATT JAY-Z VARIT OTROGEN!!!

OCH HON STOD VID SIN MANS SIDA HELA TIDEN!

VILKEN ROLE MODEL! HEJA QUEEN B!

Sen var det dags att börja leta ledtrådar i Lemonade-texterna. Det tog inte lång tid innan experterna upptäckte ”dolda” budskap som t ex

If you try that shit again, you gonna lose your wife

och

Wave it in his face, tell him, boy, bye. Tell him, boy, bye, middle fingers up. I ain’t thinking ‘bout you. He better call Becky with the good hair.

(“Becky” är tydligen slang för white girl.)

Osv. osv. Inte särskilt subtilt. Jag menar, det är ju inte som att Beyoncé typ nattat Blue, tagit sin laptop och en flaska rött och smitit ut i gästrummet medan Jay-Z låg och snarkade och febrilt skrivit ner ett dussin låtar om hur han har varit otrogen mot henne – i hemlighet. Hon och Jay-Z är ett av de mest kända märkena i världen, albumet kommer enbart ges ut på hans Spotify-version Tidal… det är klart att han står bakom henne till 100% i hela produktionen. Allt är bara ett PR-spel för gallerian, men hey – det funkar tydligen.

Ett fint exempel är designern Rachel Roy som ryktades ha en affär med Jay-Z för ca två år sen, ja det ska ju ha varit hon som orsakade hela den där hissgrejen där lillasyster Solange pucklade på J medan en apatisk B såg på.

lemonade-rachel-roy-instagram

Och för att hälla olja på elden eller vad man nu säger, så la nämnda Rachel Roy upp en bild på sin Instagram i helgen med texten “Good hair don’t care, but we will take good lighting, for selfies, or self truths, always. live in the light #nodramaqueens“.

Oh, la la. Inte bara fick hon alla galna B-fans mot sig på en enda gång så att hon tvingades ta ner sitt Instagramkonto – de gick t.om på hennes Wikipedia:

rachel-roy-lemonade-wiki

Personligen fattar jag inte hur ”Becky” som betyder ”white girl” passar in på fröken Roy som uppenbarligen är allt annat än vit. Men, men… Det kanske är ett lager djupare än jag förstår. Det ryktas även att ”Becky” är Rita Ora (som alla som följt den här bloggen vet är en av alla som haft en affär med Jay ett antal år).

Undrar varför ingen av låtarna handlar om den där franska flygvärdinnan och Jays ”hemlige” son?

Det som är komiskt i hela dramaturgin är att fansen ju gett sig på Rachel Roy, men vissa har inte riktigt fattat att det är hon – utan givit sig på glättiga kändiskocken Rachael RAY – som verkligen inte har något med det hela att göra. Åtminstone vad vi vet? Hela den är PR-grejen kanske är till för att ge Rachael Ray mer utrymme i media?? Vem vet med B och J egentligen. Stay tuned!!

beyonce-jay-z

 

♥♥♥