Starbucks har uppdaterat sin logga för första gången sen 1992.
Från att ha varit en sjöjungfru omgiven av orden ”Starbucks Coffee” är det nu enbart en närbild av sjöjungfrun helt i grönt och vitt. Starbucks kallar detta ”Fas 2” i sin hemliga, omfattande expansionsplan.
Tja, jag kan väl inte direkt påstå att jag ser kopplingen mellan en sjöjungfru och kaffe – när man t.om tagit bort ordet kaffe i loggan. Och Starbucks’ VD lyckas inte särskilt bra med att klargöra det för mig heller:
”De senaste fyra decennierna har sjöjungfrun funnits där genom allt. Och nu har vi givit henne en liten men meningsfull uppdatering för att försäkra oss om att märket Starbucks fortsätter att omfamna vårt arv på ett sätt som är lojala våra värderingar och också försäkrar oss om att vi fortsätter vara relevanta och redo för fortsatt framgång.”
Bla bla bla 🙂 Vad tycker ni om loggan?